2013年9月5日 星期四

不思議的郵政服務


原本我跟領使館月初的約會,  最終都要把它延後, 原因簡單不過, 就是由於法蘭西的不思議郵政服務。

 
八月十四日寄出的郵件, 廿四日才離開法國

之前, 我還有些文件, 必須要 J 先生從法蘭西寄過來給我。 沒料到, 等了又等, 過了個多星期, 還沒有收到。 平常最多都是花上十天, 就會收到啦, 到最後按捺不住, 上了法國郵政的網頁, 追查一下, 才知道那份郵件從投寄的那天起, 整整十天都一直在當地郵局。  究竟是發生了什麼事呢?  是郵件捨不得法國嗎?


 
接著花了差不多一星期, 終於來到了香港啦。  我想知道這其實是正常不過的事嗎?  只是我不習慣而已?


9 則留言:

  1. 最近我 send 份文件,需時兩個月,以為寄失左呢!英國的服務都好差架! 你有驗證碼留言喎!

    回覆刪除
    回覆
    1. 要兩個月? 其實係咪歐洲呢D政府機構都係咁丫? BTW, 多謝提醒, 我更改左啦, 如果仲有, 記得話我知

      刪除
  2. Bonsoir! In August in France, nobody works. So, i am not surprised the letter took longer. In general, it takes 10 - 12 days.

    回覆刪除
  3. All the best for you for your appointment at the FRench Embassy in Hong Kong. I am not sure if it is the same woman who works at the reception now. If it is, she is not very kind ;)

    回覆刪除
    回覆
    1. Gotcha... Maybe the first thing I've got to learn in France is ... how to stay patient

      刪除
  4. my feeling about living in France is never expect things can be right. They always go wrong. You are just Lucky if things are right ;)

    回覆刪除
    回覆
    1. I can tell... as France is so notorious for the bureaucracy x~x

      刪除
  5. 我覺得英國郵政速度都OK, 但我家門口的信箱最近被郵差先生夾硬塞爆。。:(

    回覆刪除
    回覆
    1. 我無諗過要等咁耐, 可能我真係要適應下佢地既速度

      刪除