2023年9月27日 星期三

數學拉警報

法國學生的數學水平在歐洲位居榜末,我兩年多前已經寫過了。

國民教育科學委員會上星期公佈了最新的評估報告,反映水平不但沒有提升,更有每下愈況的趨勢。

調查對象是剛升入初中 (6ème) 的學生,評估了接近六千名學生。 研究結果指出學生對數字的理解嚴重不足,特別是對分數。 

其中的一條題目:  三刻鐘有多少個一刻鐘?  (Combien y a-t-il de quarts d’heures dans ¾ d’heure ?)  然而卻只有一半學生答對。

他們還會弄錯分數與小數的對換,例如混淆了 ½ 和 1.2,甚至加法如 0.8+1, 大部份學生認為答案是 0.9。 

最引起我的興趣,非這條題目莫屬。 題目是:  在0至5的刻度表上指出 ½ 的位置。 報告指出只有 22% 的學生答對。

 

究竟困難在哪呢?  於是我找了幾個教學影片來看,覺得教學方法跟我所認識的不但不相同,而且像是將簡單問題複雜化。我也同時看了這個年級的數學題,感覺比老家的高小數學題更為容易。 

至於新上任的教育部長有什麼良方解決, 我實在不得而知啦。

 


19 則留言:

  1. 哈哈,以前我見過的外籍中學生,加減乘除都未掂。

    回覆刪除
    回覆
    1. 香港學生普遍數理科強 (阿毛)

      刪除
  2. 數學最叻係亞洲學生

    回覆刪除
  3. 所以成日見d幾廿歲人買嘢都計唔掂數

    回覆刪除
  4. 咁喺法國唔好畀收銀用心算。

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家咩都 scan, 唔駛心算 (阿毛)

      刪除
  5. 哈哈,數學不是個個都掂,咁要學多啲啦!😉

    回覆刪除
    回覆
    1. 我無諗過基本概念都錯 (阿毛)

      刪除
  6. 係咪因為法文語文本身太煩覆呀,哈哈,just kidding! 我自己覺得,香港讀書時,操到好似機器咁,反以前去到LA讀書,雖然好多人話北美數學偏淺,但我反而會覺得,比日操夜操,更易理解明白。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你又啱喎, 可能係我法文唔好, 所以唔明佢講咩, 哈哈
      我覺得最大問題係基本概念都攪唔掂, 呢啲都係幫助訓練邏輯思維 (阿毛)

      刪除
  7. https://hk.on.cc/hk/bkn/cnt/intnews/20230930/bkn-20230930010229517-0930_00992_001.html

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個問題講左一輪, 最初係一間戲院開始, 而家攪到地鐵都有, 出年仲奧運, 又米奇又有蟲, 唔知佢地會點解決 (阿毛)

      刪除