2021年7月15日 星期四

防疫新制

為了減慢病毒傳播,  總統星期一宣佈, 所有在醫院、診所、老人院、傷殘服務中心, 以及負責照顧身體衰弱或年老長者的專業人員, 甚至義工, 一律都要在9月15日前接種疫苗。衛生部長隨後補充, 他們不接種的話,  會領不到薪金,  而且停工。  事實上, 上星期已有消息, 醫護人員必須接種疫苗,  要不然就捲蓆走人。

另一焦點就是 pass sanitaire 健康通行證。  通行證用來證明自己已經接種疫苗、或至少48小時內檢測呈陰性。 其實現在一些場所如夜店、Disco 已經採用了健康通行證入場制度。 自下星期二開始,  範圍擴展至戲院、主題公園、演唱會, 十二歲以上人士必須出示通行證 才可以進入。   八月初起, 措施將會再收緊,  到咖啡店、餐廳、酒吧(即使不在室內), 甚至到醫院、老人院, 坐長程火車、飛機等,  統統都要出示通行證。  具體日期仍未落實。  不過衛生部長宣佈, 適用於12至17歲年青人的通行證將會延至8月30日才執行。  政府將會有新法案, 假如相關場所負責人沒有作出進出管制的話, 面對的最高刑罰是罰款45000€及入獄一年。

調查表示, 超過七成法國人支持醫護及一些特定行業需要強制接種疫苗。 我看過一個訪問, 受訪者是老人院的負責人。 她支持新措施, 更說它可以幫助那些猶豫不決的人作決定。 這邊廂, 有人贊成, 那邊廂, 自然有人反對,  1萬9千人就在國慶日上街示威, 他們認為新措施是剝削自己選擇的權利, 如被「勒索」。  預約注射疫苗的人數創新高, 當中有人是為了保護自己及家人,   同時有人卻因為不想失去工作, 不想喪失社交生活, 無奈接受。  

至於我和專員呢, 說真的, 我們都不反對接種疫苗, 甚至考慮會接種 Sanofi 年底推出的疫苗。 然而對政府推出新措施的手法卻不敢苟同。 不久之前, 權威人士接受訪問時說變種病毒傳播範圍廣, 殺傷力相對少, 大眾不用太擔心。  現在風向一轉, 又有另一說法, 要加強措施。 一邊說非常逼切, 另一邊又將青少年的通行證推遲至8月底。 我不大明白當中的邏輯。我最不想看到的是把「非接種疫苗者」標籤化。  要是民眾不接種疫苗, 日常生活受到影響是必然的, 那是不是會變成了另類懲罰呢?   不想接種疫苗的人, 各有自己的考量, 或因身體問題, 又或對疫苗抱有懷疑態度。 面對這個情況, 當局是不是應該嘗試以科學理據來說服人呢?    

今天衛生部長對於反對聲音,  他那句「生跛」   « La question qui se pose, c'est le confinement ou le pass sanitaire »  (難題就是, 封城還是健康通行證) 看來無助於說服對方。



13 則留言:

  1. 呢個疫情真係害苦全世界。

    回覆刪除
  2. 其實醫護要打針,除了保護自己,又係保護他人。如果唔打要declared。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢度都有呢個講法,仲係責任問題
      不過有醫護係擔心副作用, 有D就係自己身體有問題, 所以唔想打住咁啦, 而且而家俾人感覺係大石責死蟹咁啦

      刪除
  3. 我呢度檢測係免費嘅。冇打疫苗嘅就會用到呢個服務。但係依家有聲音話要收錢,迫人去打疫苗。

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢度都有講, 可能秋天時, 檢測要自己俾錢, 呢個我無FC, 唔知真假

      刪除
  4. 我係傾向打,但同時亦覺得無得逼人去打或者打邊隻,始終唔打嘅都可以有好多原因。。。其實,遲下我都想講下加拿大嘅怪招。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我同意你講法, 人應該有選擇權利, 如果真係要谷針, 就用科學來說服啦, 而家真係好有大石責死蟹嘅感覺啦

      刪除
  5. 無糧出焗人打針呢招最毒
    香港有公司出陰招
    唔打針唔續約

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我真係無諗過呢度會出呢招, 就連有D已經打左針嘅朋友都話係咪痴左線

      刪除
  6. 垃圾政府最叻就係唔打針工都冇得返

    回覆刪除
    回覆
    1. 老老實實, 我真係無諗過會出呢招

      刪除
  7. 我見巴黎又因此又大示威,香港亦是自由選擇接種疫苗與否,但近日香港接種疫苗人數破錄高,每日7萬多人,各集團齊催谷市民接種疫苗亦是好事。

    回覆刪除