2016年9月10日 星期六

文盲

昨天看了 France 3 一則關於文盲的報導, 我非常詫異, 沒想到法蘭西文盲佔人口的7%。 中介乎16至65歲的多達二百五十萬人即使他們曾經在學 (法國人要接受強制教育至16歲), 現在也不會讀, 不會寫, 不懂算術。


其中訪問了一位女子, 她離婚後要自己打點生活。 由於她是文盲, 所以每次買東西, 都只會買同一款物品。 她坦言已經忘記了以前所學, 現在也開始重新學習讀和寫。 我明白有時我們會執筆忘字, 卻沒想過原來真的有人會連基本功都會忘掉。



我感到驚訝的另一原因就是問答遊戲在這仍大在市場, 例如專員媽喜愛的長壽節目 Des chiffres et des lettres, 就是拼字和算術二合一除此之外, 這兒還有猜字遊戲如 France 2 的 Mot de passe 和 France 3 的 SlamHenry 我平時不大會看這些節目, 因為題目之艱深超越我的程度千萬倍。 然而我依然認為他們就是喜愛文字的民族。 原來我錯了。


 

18 則留言:

  1. 我記得以前睇過套紀錄片講好多國家都存在文盲,落後國家唔奇,但連d先進國家同樣有先估唔到!有d淨係識計十位數加減,乘除就唔識,但佢地之中有部份係返過學嘅,其實係咪屬於病熊呢?冇理由忘清光喎.

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢地有解釋架, 呢D人唔係完全一個字都唔識, 而係識嘅程度唔足以應付日常生活。 咁其實差別即係咩, 佢地又唔講

      刪除
  2. 我都忘記左好多以前學過嘅東西,但不至於變文盲,奇怪。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我D歷史, 地理, 科學都俾番哂先生

      刪除
  3. 不敢相信,還是自視過高關係,不肯去學習

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得係返學時遊魂, 追唔到又照升班, 結果咩都學唔到

      刪除
  4. 但讀書至十六歲都可以變文盲,真係匪夷所思!

    回覆刪除
    回覆
    1. 以前我都聽過有人讀到中一, 廿六個字母都未識齊, 有D學校見你追唔上, 都照俾升班, 等你唔好霸住個位

      刪除
  5. 可能佢哋根本從未合格過呢

    回覆刪除
  6. 上德文堂時我都有一位文盲嘅同學(本地人),佢係見到堆子母拼唔到個音.
    問答遊戲節目我呢度都係長做長有.

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢度小學都係由拼音開始學, 識拼就會識寫, 佢地話
      反而香港無哂呢D問答遊戲節目

      刪除
  7. 係唔係計埋個d新移民和難民呀?又有d人有閱讀障礙呢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢無詳細解釋點計, 不過我相信有人係因為閱讀障礙, 所以自理能力有問題

      刪除
  8. 我以前做社署時,才發現英國人都有文盲,佢地話細時無讀好書。我依家都有個親戚都係架,佢十幾歲從香港來,讀書唔成,識講好流利英文,但唔識寫,閱讀能力都唔好。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都遇過係法國住左十幾年嘅人, 講聽都好架, 不過有時反而佢問番我個字點寫

      刪除
  9. 返過學都文盲,實在太不可思議

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢地有人話, 呢D叫功能性文盲, 返過學, 不過依然唔係好識字, 唔可以應付日常生活

      刪除