2014年1月16日 星期四

法蘭西公民課

之前曾說過, 我這個法蘭西新移民要在今年續期居留的話, 必須要上三天的課, 而公民課是其中之一。 (網誌 I'm an alien, I'm a legal alien )


這個公民課是一整天的, 朝九晚五, 還有一頓免費午餐 (不過全都是微波食品, 兩個字可以概括: 難吃)。最後這公民課在四點多就完結了。 我在踏進課室那刻,還以為到了工聯會業餘進修中心的課室。來參加的大概有三十人左右,大多是來自非洲如剛果和馬利,又或是阿拉伯裔的,只有我一位亞洲人。有些已說得一口流利法文, 看來也對法國很是認識, 當然也有來了法國已經一段不短的日子, 但法文還不很靈光啦。 不懂法語的會有翻譯在旁幫忙。 回家途中, 我跟J先生開玩笑說, 幸好 Marine Le Pen 當時不在場呢。  

這公民課由法國歷史說起,再談到法國人的價值觀及法國的象徵標誌。 接下來就是公民的權利和義務, 行政機構的架構組成, 以及法國在歐洲及世界的角色。 主持也再一次解釋怎樣才能取得法籍。 坦白說, 她花了不少時間講解什麼是 laïcité (政教分離) 及 la liberté de religion (宗教自由), 例如法國的法律應凌駕在宗教教義上。 她也用了不少篇幅來闡釋女性權利, 兩性平等, 及他們在家庭中的角色, 甚至說明在什麼情況下, 大家可以申請離婚。 不知怎的, 我總覺得是對某些人來個「思想改造」。


原來法國社會一直以男性為主導。 法國女性在1944年才有選舉權,在1965年在無需丈夫認可就可工作, 在1967年才可以有權決定避孕與否,在1975年可以自行簽署終止懷孕 (少於十二週), 以前甚至到銀行開戶都要得到另一半簽字同意。 就是到了現在, 法例禁止男女同工不同酬, 可是這情形還是存在。 主持也談到 polygamie  (一夫多妻制) 跟 Crime d'honneur (名譽殺人) 都是犯法的。 那法蘭西總統又有女友, 又有情人, 那又如何呢?

主持說的好幾點, 我都很認同。 她跟我們說, 取得法籍不只是文件上的功夫, 而是要調整自己的思想, 不是要放棄自身的文化背景, 而是接受法國文化, 兩者可以並存。來到外地, 我這外國人總不能要求本地人包容自己, 而又不接受當地文化吧。 爭取兩性平等, 不只是耍嘴皮的事, 如在家總是女兒幫忙媽媽做家務, 兒子就伴著爸爸看電視, 那不平等的情況一直都會延續下去。 

不過又談何容易呢。 

28 則留言:

  1. 其實,是否一定要入法藉才可以在法國居留?

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔係, 有十年carte de resident, 不過有D人怕煩, 十年後又要續嘛, 以前法文老師話佢都係結左婚十年, 港人太太至申請, 驚俾人話佢地假結婚

      刪除
    2. 我們在香港拿livret famille 的時候,都好似以為我們假結婚咁interview了好耐

      刪除
    3. 我見有人想攞簽證去法國結婚, 都被人不停問問題呀

      刪除
  2. yes, in french culture, it is men first. You see it is Droits de l'homme (not of femme) and french grammaire, they= Ils (not elles)

    回覆刪除
    回覆
    1. 你們唔講,其實都沒有留意呢

      刪除
    2. 我以前都以為西方社會男女好平等, 原來係美麗的誤會

      刪除
    3. 仲有好多職業只有男性名稱,無女性名稱!

      刪除
    4. 好似 Professeur 同 médecin 都係 masculin, 唔會因為有女醫生, 女教師有另一個字

      刪除
  3. 我呢邊冇公民課,但係入藉將會考公民試.

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢度要考法文試, 唔到 DELF B!, 唔好諗入法籍

      刪除
  4. 公民課我都有上過,內容唔同,不過我覺得幾有用,可以深入瞭解多d一個民族特性點形成。主持說得很好,不過我認識大部份嘅都做唔到,成日唔開心,咁又何苦呢。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得部份內容都幾有用, 不過有D人完全無心上架, 我旁邊個位就係度玩 word search, 我地仲坐前排, 好似唔係好尊重人囉

      刪除
    2. 有D未黎法蘭西既人, 成日口口聲聲話呢度有幾好, 到佢黎左一陣, 就日日係FB罵爆, 自己又唔開心, 仲話要過一兩年就返香港, 好似完全係為個護照咁囉

      刪除
    3. 其實改變唔到自己去適應咪走lor,又要留又要鬧最無謂,自己令自己嘅生活充滿負能量。如果學唔識點欣賞一個國家,亦唔會享受到當地生活同真正成為本地人。一本通往地獄國家嘅護照又要黎做乜呢?!

      刪除
    4. 始終旅遊同返學, 同真正要居留, 情況真係唔同, 如果做學生, 可能係寄宿咁, 無咁多野要顧, 真係係度居住, 好多野要自己應付, 之後就同原先諗既有出入, 仲要成日同香港生活比較, 咪會唔開心囉

      刪除
    5. 我都見識過一個响瑞士既强國女人, 因為老公係half Italian, 所以佢又去攞意大利護照, 下個目標當然係瑞士passport啦, 但佢响呢度住咗五,六年都唔識講德文(英文又超爛, 真係唔知佢點同老公溝通)

      其實拎咁多passport為乜? 集郵咩!

      刪除
    6. 係咪佢老公其實識中文呢? ^^
      佢唔識講, 都可以生活到五六年, 佢都幾叻喎 XD

      刪除
  5. 我呢度無强制人要上公民課, 但鎮政府會提供呢d課程, 我有朋友上過, 佢話內容重有其他實用資訊.

    回覆刪除
    回覆
    1. 部份內容都有用架, 講下政府架構, 呢D以前係香港唔會教嘛

      刪除
  6. 我認為要溶入當地文化就要認同當地法律。

    回覆刪除
    回覆
    1. 有時真係唔明, 有D又唔認同人地既法律文化, 但又移民去人地既地方, 唔融入當地之時, 更話人地唔包容, 我完全理解唔到呢D人其實諗咩

      刪除
  7. 德國現時法律移民人士必須上公民課及德文班, 兩者合格又住滿年期, 可獲長期居留及申請入德藉. 入德藉就要放棄香港特區護照.

    回覆刪除
    回覆
    1. 之前上堂有人問過, 呢度係容許雙重國籍架

      刪除
  8. 我都完全唔記得入籍過程,相信而家同以前都唔同哂。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我有朋友N年前入籍美國, 好似話要考試架

      刪除
  9. 都要時間慢慢適應。

    新年快樂阿MO!

    回覆刪除
    回覆
    1. 新年快樂! 同意要時間適應, 要俾時間去認識人地既文化, 唔好成日比較, 我諗咁樣無咁容易唔開心

      刪除