2014年1月19日 星期日

法蘭西生活指南

法蘭西新移民的另一 OFII 安排的必修課, 就是 Vivre en France 在法國生活。  這課的內容圍繞法國的教育、住屋、醫療和如何找工作。



同一課室, 同一主講人, 來參加的人, 我都已在上次的公民課見過, 只有幾張新臉孔。 對於初到來的我, 這課真的很實用。 主講人都有給我們一些建議, 例如在找房子時要注意的事項, 又如寫履歷表的竅門。  她也提及很多人到 Pôle emploi (類似勞工處) 有不快的經驗, 也給我們解釋了他們的難處。 最難得是, 她不但沒有只說法國美好的一面, 還會談及生活上遇到的困難及其解決方法。 可是課堂上有好幾個人就不懂得欣賞啦。

或許他們已來了法國一段日子, 所以對這個課題興趣缺缺。  課堂開始沒多久, 他們 (看來是鄉里, 同聲同氣) 就聊個不亦樂乎, 主講人都很婉轉地說, 大家是成年人, 都已不再是學生了, 暗示要安靜一點。  他們並沒有收歛, 還是要高談闊論, 尤是下午更甚。 主講人多次說 S'il vous plaît, 都起不了作用。 我只見她一副受不了的樣子, 但又無可奈何, 很有點無力感。 如果我是她的話, 我應該一早吐血身亡。

我之後跟 J先生聊起, 我說我情願他們玩手機, 又或是玩填字遊戲啦, 他們一直在吵, 不但是對主講人一點尊重都沒有, 而且當時還有其他參加者, 他們或會有興趣去認識呢, 他們亳不理會, 這不就是自私行為。 假如要對方接受及尊重自己,  是不是也要尊重人家呢? 這可不是單向的吧。 反而是他勸我不要動氣, 因為這些人是無處不在。

還幸當天J先生休假, 可以跟我一起吃午餐。 由於午飯時間只有一個小時左右, 我們去了久違的 Quick。 我上一次去 Quick 已是上世紀的事, 還要在 Rouen 呢。 接著我們還可以逛一下 Fnac, 也蠻不錯啦。 



14 則留言:

  1. 又要移居去第二個國家,但又唔肯integrate, 永遠要自成一角,為乜呢?遲d你要上語言課或者重有更多呢類人呀. 

    回覆刪除
    回覆
    1. 你講得啱, 佢地移民去人地地方, 但又唔尊重對方, 唔係到時又話人地唔包容, 又歧視你掛, 而且佢地完全唔會尊重人, 唔通想人地當你小學生, 唔俾講野, 唔係就罰抄咩, 好彩我唔駛上語言堂咋, 如果再遇到, 應該會吐血

      刪除
  2. 我都係响呢度先見識到呢類人。不過我度老師權力大d,可以向政府報告呢類人嘅行為,影響佢哋居留權,佢哋一知,即刻做番正常人。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我淨係見到佢最後無可奈何, 我覺得呢位主講人幾好架, 佢其實唔駛講咁多野, 大可以照個 PowerPoint 讀咪得囉, 以前返學都遇到唔少呢類先生啦, 人地都叫有心人呀, 佢地點解可以咁唔尊重人呢

      刪除
  3. 如果我係個主講人會話佢哋知o係法蘭西可以send SMS, 一個SMS只係幾多幾多錢....要佢哋唔好出聲.

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢地可能到時又話聽唔明啦, 選擇性失聰

      刪除
  4. 可能這些人是巡列來上堂, 上夠就可交差。

    回覆刪除
    回覆
    1. 都係為攞個文件辦居留, 佢地唔想聽, 可以發下白日夢, 玩手機, 唔會嘈住其他人嘛, 仲要主人家叫左幾次, 佢地都係咁, 如果係我教, 我真係會吐血

      刪除
  5. J先生講得啱,這類人無處不在,最弊係就算你向佢反應,佢都唔會承認咁係唔好嘅。

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢完全唔理人, 你同佢講, 佢就扮唔明囉, 我D鄰居都話有D咁既人係超市打尖, 你話佢, 佢就扮唔明, 係咪想吐血

      刪除
  6. 最怕呢D人,仲要厚臉皮,若果我是主講人,一定受不住。。。。
    Rouen.....我都很喜歡Rouen呢

    回覆刪除
    回覆
    1. Rouen 好值得去, 由巴黎坐火車唔駛好耐, 個Cathédrale de Notre Dame 真係好靚

      刪除