2013年9月21日 星期六

Time in a Bottle

今天看主場新聞《懷念老實人阿占》, 才知道 Jim Croce 在四十年前的九月二十日於飛機意外中逝世。

我對 Jim Corce 的認識, 或多或少是因為我年長的姐姐。 她很喜愛聽西洋歌曲, 在我小時候, 她不是聽收音機, 就是播著唱片, 一邊聽著, 一邊和著唱, 後來她還跑去學彈結他。 因而我記憶中的西方音樂, 總是停留在七十及八十年代, 可見世上是有潛移默化這回事。 有次跟同事閒聊, 我才知道他是個音樂迷, 也曾經跟朋友組過民歌樂隊, 他愛聽的也是 Jim Corce, 還把他的珍藏借給我聽呢。
 
 
我喜愛 Jim Corce 的 Time in A Bottle。 全首歌只有兩分鐘左右, 不過歌詞蠻有意思。
 
If I could save time in a bottle
The first thing that I'd like to do
Is to save every day
Till Eternity passes away
Just to spend them with you

If I could make days last forever
If words could make wishes come true
I'd save every day like a treasure and then,
Again, I would spend them with you

But there never seems to be enough time
To do the things you want to do
Once you find them
I've looked around enough to know
That you're the one I want to go
Through time with

If I had a box just for wishes
And dreams that had never come true
The box would be empty
Except for the memory
Of how they were answered by you

But there never seems to be enough time
To do the things you want to do
Once you find them
I've looked around enough to know
That you're the one I want to go
Through time with
 
 
 
 

7 則留言:

  1. 我都是因為媽媽喜歡聽英文歌,所以聽的歌都是停留在七八十年代,不過媽媽最愛peter paul and mary 和carpenters

    回覆刪除
  2. Carpenters 我都有聽呢, 如果你鐘意聽 Oldies, 你可以聽下黃金的旋律架

    回覆刪除
    回覆
    1. 黃金的旋律 主持伍家廉, 除了揀歌好聽, 而且資料豐富。

      刪除
    2. 以前呢個節目成日陪我開OT架, 不過而家係RTHK 無左啦, 可以聽網台D100, every Sunday 6-9 pm, 好似遲D要俾錢聽重溫

      刪除
  3. Carpenters 真係幾好聽, 仲有 Bee Gees :D, 都好好聽

    回覆刪除